Notice: Trying to get property of non-object in /nfsmnt/hosting2_1/0/7/07fce87a-310d-41bf-b68e-28b912944dd0/email-marketing.sk/app/presenters/BasePresenter.php on line 46
Užitočné rady pri práci s email marketingom | Email Marketing

Odosielajte profesionálne emailové kampane pomocou niekoľkých kliknutí

Užitočné rady pri práci s email marketingom


Úvod

Ako už možno viete, v súčasnosti väčšina ľudí strávi viac času čítaním svojich emailov ako surfovaním po internete. Email je jedným z najsilnejších médií, pomocou ktorého môžete komunikovať s návštevníkmi, zákazníkmi, a potenciálnymi zákazníkmi.

V tomto článku budem hovoriť o užitočných praktikách, ktoré môžete používať každý deň pri Vašich email marketingových aktivitách. Ak ich budete používať rozumne a dôsledne, niet pochýb o tom, že zaznamenáte zvýšené reakcie od Vašich prijímateľov -- či už to bude viac spätnej väzby, viac registrácií na semináre, školenia alebo viac objednávok.


Vyhnite sa spam filtrom

Väčšina veľkých internetových poskytovateľov v súčasnosti používa prísne pravidlá a mechanizmy na hodnotenie spamu, aby filtrovali nevyžiadané emaily ešte predtým, ako sa dostanú do schránok ich zákazníkov. Spam filtre vo všeobecnosti "ohodnotia" každý email podľa rôznych kritérií a ak daný email je nad istou úrovňou (ako napríklad 10 spam bodov), potom je označený ako spam a je vymazaný.

Aby Vaše emaily neboli označené ako spam -- a vymazané ešte predtým, ako dorazia k Vašim prijímateľom -- vyhnite sa používaniu takých slov, ako sú 'zadarmo', '$$$', 'ušetríte' a ďalšie v názve emailov a aj v obsahu Vašich emailov.


Maximalizujte pomer kliknutí

Aj web stránky aj emaily môžu obsahovať veľa textu a grafiky a toto niekedy sťažuje vykonanie určitého úkonu Vašim účastníkom, ako kliknutie na odkaz pre zobrazenie Vašej špeciálnej ponuky.

Množstvo výskumov dokazuje, že väčšina internetových užívateľov lepšie reaguje na čistý text, modré textové odkazy v porovnaní s bannermi a tlačítkami. Takže, ak vytvárate odkazy vo Vašich emailoch, uistite sa, že sú tučné, modré a podškrtnuté. Toto znamená, že účastníci budú viac klikať na Vaše odkazy, čo v konečnom dôsledku predstavuje viac konverzií/predajov pre Vás.


Využite silu personalizácie

Ak by ste stáli na ulici plnej ľudí, ktoré z nasledujúceho by upútalo Vašu pozornosť: "HEJ TY!" alebo "HEJ JOZEF" (za predpokladu, že sa voláte Jozef). Sila personalizácie môže byť využitá aj vo Vašich emailoch. V skutočnosti jednoduchou zmenou oslovenia pomocou "Dobrý deň [meno_prijimatela]" namiesto "Dobrý deň", môžete zvýšiť čitanosť Vašich mailov a tiež aj mieru preklikov až o 650%. Prečo? Jednoducho pretože Vaši prijímatelia majú pocit, že medzi Vami je akýsi vzťah, keďže ste ich oslovili menom.

Utorok / Streda = Zvýšené reakcie

Štúdie ukazujú, že najlepšie dni na odosielanie emailových kampaní sú utorok a streda, kedy sú ľudia najviac naklonení na komunikáciu. To znamená, že sú viac ochotní čítať Vaše emaily a klikať na odkazy v nich, čo znamená väčší predaj.

V pondelok sa každy zotavuje z hektického víkednu. Vo štvrtok a piatok sú ľudia zaneprazdnení tešiac sa na víkend. Robili sme experimenty a najlepšie výsledky sme získali okolo 14 - 15 h v stredu.


Kľúčom k úspechu je konzistencia

Ak prevádzkujete newsletter alebo pravidelné posielanie emailov, uistite sa, že vzhľad Vašich kampaní je konzistentný od čísla k číslu. Udržiavaním konzistencie vzhľadu kampaní, pomôžete udržať a posilniť Vašu značku a Váš image u Vašich prijímateľov, čo Vám umožní v budúcnosti ľahšie uzavrieť predaj.


Načas a pravidelne

Ak posielate emaily Vašim prijímateľom, uistite sa, že stále ich posielate v rovnaký deň a rovnaký čas. Napríklad každú stredu o 15 h. Vaši prijímatelia očakávajú, že Váš email príde do ich schránky v rovnaký deň a v rovnaký čas v týždni, čo znamená, že sú vo všeobecnosti v tomto čase viac vnímavý a náchylní pre Vaše špeciálne ponuky.


Názov emailu na pol sekundy

Ak Váš email dorazí do schránky Vašich prijímateľov, vo všeobecnosti máte zhruba pol sekundy na získaznie ich pozornosti, čo sa týka názvu Vášho emailu. Po tom čase buď vymažú Váš email alebo ho ignorujú. Pokuste sa špecifikovať výhodu, ktorú môže prijímateľ emailu získať, ak si prečíta Váš email. Napríklad namiesto použitia 'Náš Newsletter číslo #1', použite 'Náš Newsletter: 10 Tipov pre finančnú slobodu'.


Bonus zadarmo

Zadarmo je v dnešných dňoch často používané, predovšetkým na Internete. Avšak, ak chcete rozširovať Vašu databázu prijímateľov, potom je potrebné poskytnúť istú hodnotu pre Vášho návštevníka (ako je elektronická kniha alebo zľavový kupón) a ponúknuť mu to zadarmo, ak sa zaregistrujú do Vášho newsletteru.


Náhľadové okno

Známe emailové programy ako je napríklad MS Outlook ukazujú náhľad emailu po kliknutí naň. Stále uvádzajte zaujímavý obsah v hornej časti Vášho emailu, pretože to je časť, ktorá sa objaví v náhľadovom okne emailového programu Vášho prijímateľa. Ak to bude dostatočne zaujímavé, potom Váš prijímateľ otvorí email a bude pokračovať v jeho čítaní.


Testovanie kliknutí na odkazy

Ak vytvárate emailové kampane, pokúste sa použiť odlišný text pre obsah aj pre odkazy. Tiež skúste rôzne umiestniť obrázky ako je logo a tlačítka. Po odoslaní 3 rôznych emailov porovnajte mieru preklikov a zistite, ktorý z nich najviac fungoval. Ak budete odosielať emailové kampane v budúcnosti, už budete vedieť poslať správny mix obsahu a obrázkov, ktorý zabezpečí najväčšiu mieru preklikov a samozrejme aj viac predaja.


Pridanie podpisu

Na konci každého emailu stále pridajte podpis, pretože to je jeden z najjednoduchších spôsobov, ako zabezpečiť viac návštevnosti vášho webu. Tento podpis by mal obsahovať vaše osobné údaje a údaje spoločnosti. Môžete použiť váš podpis ako odkaz na vašu web stránku, ba aj na vaše ďalšie produkty. Tu je príklad:

S pozdravom,
Jozef Adamovič.
Majiteľ - Firma XYZ.
Navštívte náš web na http://www.firmaxyz.sk


Súhrn

Implementáciou praktík popísaných v tomto článku, môžete dostať Váš email marketing na úplne inú úroveň –- prilákaním viac návštevníkov a zároveň vybudovaním Vašej značky a dôveryhodnosti.